Serieslukaren

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Christian Nordin - 15 februari 2016 13:56

     


Så har jag då läst nummer två i den fantastiska mangan Battle angel Alita av Yukito Kishiro. Jag tror att böckerna är hyffsat avslutande även om de följer Alita i varje. I den här boken blir Alita förälskad i en pojke som heter Hugo och som sysslar med att sno ryggrader från folk för att sälja på svarta marknaden. Han behöver pengar för att ta sig till den flytande staden Tiphares. Mer avslöjar jag inte, köp boken och läs själva, om ni kan få tagg på dom vill säga, det är inte någon lätt uppgift.


Det är mycket bra läsning som man direkt fastnar i, jag läste ut hela boken på ett par timmar då jag inte kunde lägga den ifrån mig, och jag är själaglad att jag har två till som väntar på mig. Teckningarna är världsklass och läsandet har ett underbart flyt, man fastnar inte någonstans och förstår hur man ska läsa den.


Än en gång, jävligt bra jobbat Yukito! Kul att få läsa om lite kärleksbekymmer, man lider med Alita och med Hugo som mer än något annat vill ta sig till Tiphares.


   



Helt klart läsvärt!


Kramar till er alla! 

Av Christian Nordin - 15 februari 2016 12:06

Jag trodde inte att jag skulle få se skymten av dom här böckerna. Lite skönt när man har fel. Konstigt nog är de inte i samma format som första boken vilket förvirrar mig lite. Det är samma utgivare. I första boken läser man bakvänt men inte i resten och kapitlen stämmer sådär. Aja vi får se. Nu ska jag dyka ner i denna underbara manga. Inlägg om böckerna kommer framöver. KAFFE!!!

kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Serietidningsälskare
Illustratör
Tecknare
Målare
Datorgrafiker
Serietecknare

Född 1983
Gift
Undersköterska


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards